Page 13 - Γιώργος Ανωμερίτης
P. 13
την έλλειψη επενδυτικού ενδιαφέροντος για τέτοιου
είδους υποδομές κ.λ.π.
Οι επιλογές ιδιωτικοποίησης είναι θεωρητικά δυο:
Η λύση της πώλησης του συνόλου των μετοχών
της λιμενικής εταιρείας σε ιδιώτη.
Η λύση των παραχωρήσεων υποδομών ή
δραστηριοτήτων.
Η πρώτη λύση δεν εφαρμόζεται πλέον πουθενά, όχι μόνο σε
ευρωπαϊκά λιμάνια, αλλά και παγκοσμίως. Και όπου
εφαρμόσθηκε (π.χ. στη Μ. Βρετανία επί Θάτσερ σε 3 λιμάνια)
οδήγησε σε αποτυχία. Το αξίωμα ότι στα λιμάνια πρέπει να
αποκλείεται το σχήμα του (κρατικού ή ιδιωτικού) μονοπωλίου
ισχύει πλέον παγκοσμίως.
Οι επιλογές ιδιωτικοποίησης, οι οποίες μπορούν να
προωθηθούν λόγω και της οικονομικής κρίσης και των
δεσμεύσεων της χώρας πρέπει να συνδυάζουν τρεις συνθήκες:
α. να εισφέρουν άμεσα έσοδα στο ΤΑΙΠΕΔ
β. να στηρίζουν τις προοπτικές ανάπτυξης και
γ. να είναι συμβατές με το εθνικό και κοινοτικό Δίκαιο
12. ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
η οποία να ικανοποιεί και τις τρεις προηγούμενες συνθήκες.
1. Άμεση μεταρρύθμιση του ελληνικού λιμενικού
συστήματος στα πλαίσια των άρθρων 39 του
Ν.4150/2013 για τη δημιουργία Κεντρικών Λιμενικών
Δικτύων
2. Αύξηση του ΜΚ του ΟΛΠ Α.Ε., σύμφωνα με το άρθρο
40 του Ν.4150/2013 και δημιουργία του Αττικού Λιμενικού
Συστήματος
13