Page 8 - Γιώργος Ανωμερίτης
P. 8






8. Διευρωπαϊκά Δίκτυα


Η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε το νέο Κανονισμό για τα
Διευρωπαϊκά Δίκτυα (ΤΕΝ-Τ) και το νέο Ταμείο “Συνδέοντας την

Ευρώπη” με προϋπολογισμό 23 δισ. ευρώ, στο οποίο Δίκτυο

και Ταμείο έχει πλέον ενταχθεί και το Λιμάνι του Πειραιά και

επομένως θα μπορεί μέχρι το 2030 να χρηματοδοτείται για νέα

έργα.

9. Λιμάνια και πόλεις


Η Ελλάδα λόγω της πολυνησιακής επικράτειάς της
αποτελεί την πλέον πολυπληθή λιμενική περιφέρεια της

Ευρώπης. Οι 800 περίπου λιμένες της διαδραματίζουν

καθοριστικό ρόλο για την εσωτερική αγορά και τον τουρισμό και

σημαντικό στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές της Νότιας

Ευρώπης.

Τα λιμάνια αποτελούν μηχανές ανάπτυξης, γι’ αυτό

απαιτείται συνολικός και συλλογικός σχεδιασμός, αν θέλουμε να

μεγιστοποιήσουμε τις πολυτροπικές δυνατότητές τους.

Αποτελούν κόμβους των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών
(ΤΕΝ-Τ) και ισχυρούς πυλώνες στήριξης των πολιτικών

νησιωτικότητας. Δεν είναι νοητό να αντιμετωπίζονται ως

εισπρακτικοί μηχανισμοί, ούτε όμως και ως εργαλεία επίλυσης

τοπικών συμφερόντων.

Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι Περιφέρειες

αποτελούν τη βάση της λειτουργίας της Δημοκρατίας και της

Ανάπτυξης της Χώρας. Ειδικότερα για τα θέματα των τοπικών

υποθέσεων, οι ΟΤΑ έχουν προβάδισμα έναντι της Κεντρικής

Διοίκησης, η οποία πλέον περιορίζεται μόνο στον έλεγχο
νομιμότητας των πράξεών τους. Η Περιφερειακή και Τοπική

Αυτοδιοίκηση οφείλουν να συμμετέχουν στο μετοχικό

κεφάλαιο και στη διοίκηση των Οργανισμών Λιμένων, χωρίς

8

   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13