Page 4 - Γιώργος Ανωμερίτης
P. 4






3. Λιμάνι Πειραιά: Το Εθνικό Λιμάνι της Χώρας


Το λιμάνι του Πειραιά από υπολιμεναρχείο της Ύδρας το 1836,
μετατράπηκε σταδιακά στο κύριο λιμάνι της χώρας. Από τοπικό

λιμάνι (1830 – 1930) μετατράπηκε με την ίδρυση του ΟΛΠ στο

μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της χώρας, το οποίο συνέτεινε στην

αναβίωση του Πειραιά και τη μετατροπή του σε βιομηχανικό

κέντρο της χώρας. Αποτελεί το ναυτιλιακό κέντρο της
πρωτοπόρας παγκοσμίως ελληνικής και ελληνόκτητης ναυτιλίας,

στο οποίο έχουν την έδρα τους οι 900 περίπου ναυτιλιακές

εταιρείες του Ν.2687/1953 και Ν.27/1975. Το 60% των εισαγωγών

– εξαγωγών της χώρας διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά.

Το σύνολο των τεράστιων εγκαταστάσεων του (υποδομές και
μηχανήματα) κατασκευάστηκαν με δημόσιους πόρους, ίδια

κεφάλαια του ΟΛΠ και κοινοτικούς πόρους.


4. Ευρωπαϊκό Λιμενικό Σύστημα

Ο ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί έναν από τους 265 κύριους λιμενικούς

διαχειριστές της ευρωπαϊκής λιμενικής βιομηχανίας. Είναι μέλος

της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Λιμένων

Ευρώπης (ESPO) και της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας
Μεσογείου (MedCruise).


Ο ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού λιμενικού

συστήματος και οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται ή θα ληφθούν

θα πρέπει να είναι συμβατές με τις βασικές αρχές του κοινοτικού
κεκτημένου. Η αρχή της αποδοτικότητας, του ανταγωνισμού, της

διαφάνειας και της προστασίας του περιβάλλοντος αποτελούν την

πεμπτουσία των αρχών του ευρωπαϊκού λιμενικού συστήματος.

Σύμφωνα δε με τον υπό ψήφιση, κατά την Ελληνική Προεδρία,

νέο Κανονισμό για την αγορά λιμενικών υπηρεσιών, σε κάθε
μεγάλο λιμάνι θα πρέπει να δημιουργηθούν Ανεξάρτητη Αρχή

Λιμένος (ή σε επίπεδο χώρας), Εποπτικό Συμβούλιο Χρηστών,


4

   1   2   3   4   5   6   7   8   9