Page 9 - Γιώργος Ανωμερίτης
P. 9






φυσικά να παρεμβαίνουν στην επιχειρηματική τους

λειτουργία.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και την Ελλάδα τα λιμάνια

βρίσκονται στις θαλάσσιες παρυφές των πόλεων. Οι

περισσότερες πόλεις αναπτύχθηκαν χάρις στη ναυτιλία και τα

λιμάνια τους. Η μεγέθυνση όμως σήμερα των Πόλεων ως

Αστικών Κέντρων και των Λιμένων ως κόμβων Δικτύων έχει
δημιουργήσει νέα δεδομένα, τα οποία όμως μπορούν να

αντιμετωπισθούν μόνο συναινετικά. Πόλη και Λιμάνι αποτελούν

διαφορετικές νομικές και οικονομικές προσωπικότητες, οφείλουν

να λειτουργούν συντονισμένα και συναινετικά για την

εξυπηρέτηση της Εθνικής οικονομίας και των τοπικών –
περιφερειακών κοινωνιών, στα πλαίσια πάντα των κανόνων μιας

ενιαίας ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής. Το οικονομικά ορθό

χωρίς το συλλογικό των κοινωνικών σχέσεων δε μπορεί να

γίνει αποδεκτό σε τομείς αυξημένης εθνικής και κοινωνικής

συνευθύνης.

Η μεταρρυθμιστική μεταβολή του ελληνικού λιμενικού

συστήματος οφείλει να λαμβάνει ως σταθερές τις ακόλουθες

θέσεις:


 Τα λιμάνια και οι χερσαίοι τους χώροι αποτελούν
δημόσια περιουσία.

 Οι φορείς διαχείρισης των λιμανιών αποτελούν

ιδιαίτερες νομικές προσωπικότητες, οι οποίοι στα

πλαίσια των διεθνών, ευρωπαϊκών και εσωτερικών

κανόνων δικαίου ασκούν με σύγχρονα και
αποτελεσματικά μέσα τη λιμενική διακυβέρνηση.

 Μέτοχοι των φορέων διαχείρισης των λιμένων

είναι το δημόσιο κατά πλειοψηφία, η Αυτοδιοίκηση,





9

   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14