Page 5 - Γιώργος Ανωμερίτης
P. 5






ενώ θα πρέπει να δραστηριοποιούνται τουλάχιστον δυο

διαχειριστές και πολλοί χρήστες. Δεν είναι νοητό, ούτε η

λειτουργία του ως Κρατικού Μονοπωλίου, ούτε ως ιδιωτικού

Μονοπωλίου.

Τα λιμάνια στην Ενωμένη Ευρώπη, έχουν ποικίλες νομικές

μορφές, κυρίως όμως αυτή της Ανώνυμης Εταιρείας. Από άποψη

μετοχικής σύνθεσης είναι:

 κατά 90% δημόσιου χαρακτήρα

 κατά 7% πλήρως κρατικά και

 κατά 3% πλήρως ιδιωτικά.


Στα δημοσίου χαρακτήρα λιμάνια μέτοχοι είναι το Κράτος, η
Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια και φορείς και χρήστες του χώρου

των Logistics και της Ναυτιλίας.


Στα δημόσιας λειτουργίας λιμάνια δραστηριότητες ή χερσαίοι

χώροι παραχωρούνται με μακροχρόνιες Συμβάσεις
Παραχώρησης από το Δημόσιο προς τους λιμενικούς

διαχειριστές.


Το ευρωπαϊκό μοντέλο λειτουργίας της λιμενικής

βιομηχανίας αποτελεί το μόνο πρότυπο στο οποίο μπορεί
να προσαρμοσθεί το υπό μεταρρύθμιση λιμενικό σύστημα

της χώρας.


5. Το Εθνικό Λιμενικό Σύστημα

Το Εθνικό Λιμενικό Σύστημα, σύμφωνα και με τις απόψεις

της ΕΛΙΜΕ, οφείλει μετά τον ανασχηματισμό του 2001 σε λιμάνια

Α.Ε., Δημοτικά και Περιφερειακά, να μεταρρυθμισθεί στη βάση

και του πρόσφατου νόμου (Ν.4150/2013), ο οποίος μεν

ψηφίσθηκε, αλλά δεν εφαρμόζεται. Σύμφωνα με τις προτάσεις της
ΕΛΙΜΕ, των διεθνών Συμβούλων της Κυβέρνησης (σχέδιο

Poseidon 2012), αλλά και όρων του Μνημονίου ΙΙ οφείλουμε με


5

   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10